بازاریابی دراین دوران یک حرفه مهم برای کسب سود و اقتصاد مفید است. امروزه صاحبان مشاغل از بازاریابی به صورتهای مختلف آن از جمله اینترنتی و پیامکی استفاده میکنند تا از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند و سود کسب کنند. هیج سازمانی نمیتواند بنشیند، پاروی پا بگذارد و منتظر کسب سود باشد بلکه باید حرکت کند و مشتریان را به سمت خودش جذب کند.به این کار بازاریابی میگویند. ما در این مقاله سعی داریم بازاریابی پیامکی هدفمند را به شما معرفی کنیم.
بازاریابی و انواع آن
بازاریابی در واقع یک حرفه و دانش محسوب میشود که افراد مختلفی در دانشگاهها در زیرمجموعه درسی به نام مدیریت بازرگانی، آنرا میآموزند. فرد بازاریاب طبق اسمی که روی او گذاشته شده به جمعکردن مشتری برای محصولی خاص یا حرفهای خاص میپردازد. سازمانهای مختلف میتوانند با کسب آموزشهای راهوچاه مختلف و مفید بازاریابی به سود برسند. بازاریابی میتواند به دو صورت اینترنتی و پیامکی انجام شود. این دو نوع بازاریابی همواره از هزینههای ما میکاهد و به سوداوری ما کمک میکند.
بازاریابی اینترنتی به روشهای جذب مشتری از راه اینترنت گفته میشود. روش اینترنتی به صرفه و پربازده است و به چهار روش بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بازاریابی محتوایی، تبلیغ در اینترنت و استفاده از سئو انجام میشود. حال ما به معرفی بازاریابی پیامکی هدفمند میپردازیم.
بازاریابی پیامکی
در این دنیای مدرن پیام کوتاه یک روش مفید و پرکاربرد برای برقراری ارتباط است. بازاریابی پیامکی درواقع یک شاهراه بزرگ جذب مشتری است. در این نوع بازاریابی و درواقع در نوع بازاریابی پیامکی هدفمند، پیامها از طریق سیستمهای خاص اینترنتی به مشتریان ارسال میشود و میتواند پیامکهای تبیلغاتی، عرضه محصولات، فروش و ارائه پیشنهاد باشد.
بازاریابی پیامکی به این دلیل اهمیت دارد که تلفنهای همراه انسانها از آنها جدا نمیشود و همواره در کنارشان است. با ارسال یک پیامک و با به صدا درآمدن تلفن همراه فرد موردنظر، به تلفن همراه خود مینگرد و پیامک را مشاهده میکند. درواقع بازاریابی پیامکی هدفمند یعنی همینکه فرد دریافت کننده پیامک، متن مورد نظر سازمانها را بی هیچ دردسر بخواند.
در اخر نتیجه میگیریم که در یک بازاریابی پیامکی هدفمند ما باید اصل محتوای تبلیغاتی و نوع مشتریان خود رابشناسیم و طبق آن برای کسب مشتری پیامکهای تبلیغاتی را ارسال کنیم. در بازاریابی پیامکی ما با هزینه کمتر به سود بیشتر میرسیم. پس استفاده ازاین نوع بازاریابی یعنی همان بازاریابی پیامکی پیشنهاد مفیدی برای کسب سود است.
بازاریابی پیامکی چیست؟
پیامک در کمپینهای بازاریابی یکی از روشهای بسیار سودمند و موثر در زمینه ایجاد ارتباط با کاربران و ارسال تبلیغات میباشد. طبق آمارهای به دست آمده، ابزارهای پیامکی در بازاریابی نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی موفقتر و از بازدهی بالایی برخوردار میباشند. درست است که روشهای جدید و گوناگونی برای بازاریابی دیجیتال ابداع گشته است، ولی بازاریابی پیامکی همچنان از ارزش و اهمیت برخوردار است و ما در این مقاله در رابطه با اهمیت ابزارهای پیامک در کمپینهای بازاریابی گفتگو خواهیم کرد، بنابراین با ما همراه باشید.
چرا داشتن ابزار پیامک در کمپینهای بازاریابی همچنان دارای اهمیت است؟
- مقرون به صرفه بودن: یکی از مزایای پیامک در کمپینهای بازاریابی با صرفه بودن آن نسبت به سایر روشهای بازاریابی دیجیتال میباشد. افرادی که قصد دارند از این روش موثر در بازاریابی استفاده کنند، فقط کافی است یک راهکار مشخص برای ارسال پیامک به طور منظم و به همراه متون باکیفیت داشته و در جهت موفقیت آن تلاش کنند. در این روش هیچ نیازی نمیباشد که برای بررسی رسانهها، تیم و یا گروه خاصی استخدام کنید و یا از افراد متخصص استفاده کنید، خود شما با توجه به اطلاعات زیادی که در این زمینه وجود دارد، میتوانید این کمپین را مدیریت و کنترل کنید.
- نیازی به اینترنت نمیباشد: از دیگر مزایای بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک بدون نیاز به اینترنت میباشد. این امکان وجود دارد که بیشتر افراد بستههای اینترنتی نداشته باشند و یا در مکانی قرار گرفتهاند، که گوشی آنها آنتن نمیدهد، بنابراین روشهای بازاریابی با استفاده از ابزارهای پیامکی این اطمینان را به شما میدهد که تمام افراد پیام شما را دریافت کردهاند. پیامک در کمپینهای بازاریابی سودمندترین روش برای تجارت و کسب و کار میباشد.
- شخصیسازی محتوا: بازاریابی پیامکی امکانات بسیاری را برای شما فراهم میآورد که از طریق آن میتوانید مشتری را به سمت خود جذب کنید، یکی از امکانات پیامک در کمپینهای بازاریابی آوردن اسم کاربر در اول متن پیامک است. البته باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید، هنگامی که قرار است اطلاعاتی از مشتری در محتوا پیامک ارائه دهید، برای او آزاردهنده نباشد و بیشتر مشتاق خرید از محصولات شما باشد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی تلفن همراه و روشهای گوناگون بازاریابی باز هم از ارزشپیامک در کمپینهای بازاریابی کم نشده است و همواره در اولویت قرار دارد و بسیاری از افراد و تجار از این استراتژی برای تبلیغات و سودآوری استفاده میکنند. همانطور که اشاره کردیم، بازاریابی پیامکی علاوه بر اینکه به صرفه و ارزان است، تاثیرگذار نیز میباشد.
پلتفرم پیامک تلیرکو یکی از محصولات شرکت هونام تجارت پارس است که قبل از خرید پنل میتوانید دسترسی رایگان دموی این محصول رو دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان این فرم را تکمیل نمایید. همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت.
اس ام اس به عنوان یک کانال ساده و سریع بازاریابی محسوب میشود، شاید مدتی به دلیل استفاده نادرست و ورود به عرصه دیجیتال و اینترنت کمرنگتر شد و گاهی برعلیه آن نظریههایی صادر شد اما به تازگی با شناختی که از این ابزار قدرتمند پیدا کردهاند، بیش از همیشه به اهمیت این کانال بازاریابی پی بردهاند.
– CTR برندهای تجاری از بازاریابی پیامکی 14% است
-پیامک 592% بیشتر از ایمیل نرخ سفارش را به خود اختصاص میدهد
– میزان سفارش از اس ام اس، 21% بیشتر از ایمیل است.
امروز در این پست میخواهیم ارزش این کانال مارکتینگ را برای کسبوکارهای مختلف بررسی کنیم.
اس ام اس مارکتینگ برای سه هدف عالی است:
1- برند اورنس
2-افزایش تعامل مشتریان
3- ایجاد فروش بیشتر
اس ام اس برای کسبوکارها همانند یک راه ارتباطی ویژه با مشتریان عمل می کند.
چرا از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنیم؟
سه مزیت اصلی اس ام اس عبارتند از:
1- اس ام اس سریع است
اس ام اس درجا ارسال میشود و تقریبا درجا و در همان لحظه خوانده میشود.جای تعجب نیست که 90٪ اس ام اسها در سه دقیقه اول خوانده میشوند.
اس ام اس مارکتینگ برای کمپینهای ویژه آفرهای فصلی عالی عمل میکند.
2- اس ام اس دارای نرخ بازشدن بالاتری نسبت به ایمیل است
اگر مشتری شما نوتیفیکیشن دریافت ایمیل خود را روی گوشی ست نکرده باشد، برای اینکه شما بتوانید از کمپین ایمیلمارکتینگ خود جوابی بگیرید باید صبر کنید. اما SMS مارکتینگ نیازی به صبرکردن ندارد.
3- اس ام اس نرخ تعامل بالاتری دارد
70% مشتریان معتقدند که SMS چشمگیرتر است. ونرخ کلیک بیشتری را نسبت به ایمیل دارد.
چه چیزی باعث شده که اس ام اس را به یک کانال بازاریابی قدرتمند تبدیل کند.
ترکیبی از فوری بودن و زدن به خال باهم بهترین دلیل برای استفاده از SMS برای زمانی است که میخواهیم خیلی زود به مشتری اطلاع دهیم. اما اینکه چهطور از این ابزار به درستی و موثر استفاده کنیم، روشهایی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:
1-اجازه بگیرید و از آن حفاظت کنید
درست مانند ایمیل برای ارسال اس اماس به مشتریان نیز باید قبلا از آنها اجازه گرفته شود. یکی از رایجترین روشها گرفتن شماره برای عضویت در خبرنامههاست. از آنها بپرسید تمایل دارند چه نوع محتواهایی دریافت کنند.
از این ابزار زیاد استفاده نکنید و تنها برای مواقعی که اطلاعات مهم و فوری قرار است به مخاطب بدهید از آن استفاده کنید
امکان کنسل کردن دریافت SMS را درنظر بگیرید تا درصورتیکه مخاطب تمایل داشت دیگر پیامی از طرف شما دریافت نکند بتواند بهراحتی آن را متوقف کند.
2-از پنل اس ام اس برای ارسال اس ام اس استفاده کنید
شاید برای استفاده از این ابزار بسیارهیجانزده شوید اما یادتان نرود که درست نیست از گوشی عادی خودتان این کار .
را انجام دهید بلکه حتما باید یک پنل اس ام اس تهیه کنید.
یک پنل پیامک خوب برای اجرایی کردن استراتژی اس ام اس مارکتینگ شما میتواند بسیار راهگشا باشد:
1-میتواند ارسال پیامک شما را اتومات کند و تعداد زیاد اس ام اس را به یکباره ارسال کند
2- با قابلیت سگمنت بندی مخاطبان میتوانید به سرعت به
بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید
3- با آنالیز کاملی که به شما میدهد میتوانید میزان اثربخشی کمپینها را به خوبی تحلیل کنید.
3- به مشتریان خود ارزشی اضافه کنید.
قبل از ارسال پیامک این سوال ساده را ازخود بپرسید: این پیامک چه ارزشی را به مشتری من اضافه خواهد کرد؟
اگر برای این سوال پاسخ مناسبی ندارید از این ابزار استفاده نکنید و مشتریان خود که پتانسیل بالایی برای فروش و رسیدن به درآمد را دارید را بی هدف نسوزانید.
4- از اس ام اس مارکتینگ کوتاه، دقیق و شیرین استفاده کنید
همیشه از لینک استفاده کنید تا اطلاعات بیشتر را در آنجا پیدا کنند.
5- از پیامهای شخصی شده استفاده کنید
اگر نوع بیزنس به شما اجازه میدهد حتی میتوانید از نام کوچک فرد استفاده کنید و این خود به افزایش اثربخشی پیام کمک میکند.
5 ایده اس ام اس مارکتینگ
-
آفرهای خوشآمدگویی
چه چیزی بهتر از اینکه پیام خوشآمدگویی به مشتریان را با یک SMS فوری جدا از ایمیل ارسال کنیم و در آن یک کدتخفیف برای تشویق مشتری به خرید قرار دهیم.
-
تخفیفهای تولد
اس ام اس به یک موقعیت خوب برای ارسال نیاز دارد و چه موقعیتی بهتر از تولد مشتری
به مشتریان نشان دهید که برایتان اهمیت دارند و به آنها یک کد تخفیف که مهلت استفاده آن چند روز قبل و بعد از تولدشان میباشد، هدیه دهید. میتوانید یک پیام کوتاه را از این طریق ارسال کنید و ادامه پیگیری را به عهده ایمیل بگذارید. یعنی در پیامک اطلاع دهید که ایمیلشان را چک کنند تا هدیه تولدشان را دریافت کنند.
-
آفرهای خاص در زمان کوتاه
بهتر است که تمام مشتریان از این نوع آفرها به موقع مطلع شوند تا کمپینهایی که در زمان کوتاه اجرا میشوند بیشترین بازده را داشتهباشند. بهترین راه این است که با یک پیام کوتاه، به مشتریان بگوییم که فرصت کوتاه است و باید زودتر تصمیم بگیرند تا از این فرصت تکرارنشدنی بهره ببرند.
-
تکمیل فرایند خرید
گاهی پیش آمده که مشتری سبد خرید خود را به دلایلی رها میکند و بدون رسیدن به مرحله پرداخت از ادامه راه منصرف میشود، بهتر است در این مواقع با SMS به مشتری یاداوری کنیم و با ارسال لینک او را به تکمیل فرایند خریدش تشویق کنیم.
-
تایید سفارش و گزارش مراحل دریافت محصول و خدمت
اینکه مشتری بتواند مراحل مختلف shipping کالای سفارشی خود را از طریق اس اماس دنبال کند و دقیقا بداند که الان کالا در کجاست و در کدام مرحله است برای او مطمئنا جذاب است و حس اعتماد را در او تقویت میکند و این خود میتواند منجر به رضایت بیشتر و تکرار خرید او گردد.
مطمئنا غیر از این 5 ایده، ایدههای زیادی هست که میتوان با کمک آنها و این ابزار قدرتمند و سریع، کمپینهای بازاریابی خوبی را اجرا کرد. اگر شما هم ایده ای مشابه این ایدهها دارید، یا تجربه کردید، خوشحال میشویم اگر آنرا با ما در میان بگذارید.
آموزش کامل بازاریابی پیامکی
هنگامی که پیامی دریافت میکنید، در صورتی که مربوط به دوستان یا اعضای خانواده شما نباشد، میتواند یک پیام بازاریابی از یک کسب و کار باشد. واکنش شما احتمالاً به این بستگی دارد که آیا این پیامک، بهترین شیوههای بازاریابی پیامکی را دنبال کرده است. در این مقاله، به بررسی و آموزش بازاریابی پیامکی خواهیم پرداخت.
بازاریابی پیامکی یا SMS marketing در حقیقت یک استراتژی مناسب است که به کسب و کارها امکان میدهد از طریق پیام با مشتریان، ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، این روش به سادگی به پیام رسانی متنی اشاره دارد.
مشاغل میتوانند برای معرفی بهتر برند خود، افزایش تعامل و حتی افزایش فروش، پیامهای متنی را برای مشتریان ارسال کنند. از همین روست که ضرورت آموزش بازاریابی پیامکی برای صاحبان کسب و کار احساس میشود.
مزیت های برتر بازاریابی پیامکی
در حالی که برخی از افراد تصور میکنند بازاریابی پیامکی امروزه چندان موثر نبوده و ترجیح میدهند برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از روشهای دیگری استفاده کنند، اما میتوان مزایای بسیاری از آن را برشمرد که هنوز هم از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی به حساب خواهد آمد.
تحویل سریع :
اولین نکته آن است که با استفاده از ارسال پیامک از موبایل، بلافاصله پیام متنی دریافت میشود به همین دلیل، میتوانید پیام هایی که محدودیت زمانی دارند، مانند تبلیغات مربوط به رویدادها را ارسال کنید. این کاملا روشن است که امروزه اغلب افراد همیشه تلفنهای خود را همراه دارند و احتمال مشاهده پیام شما به محض ارسال بیشتر خواهد بود. بنابراین خوب است با آموزش بازاریابی پیامکی، به رونق کسب و کار خود کمک کنید.
دسترسی آسانتر :
این کاملا روشن است که پیام های بازاریابی که از طریق ایمیل دریافت میشود، باید ابتدا صندوق ورودی بررسی شود. بنابراین افراد میبایست برنامه تلفن همراه خود را باز کرده و پیامهای ورودی را اسکن نمایند. این در حالی است که با بسیاری از اعلانهای ایمیل و رسانههای اجتماعی روزانه، کاربران بیشتر آنها را نادیده میگیرند.
اما با این روش، کاربران بلافاصله از یک پیام جدید با یک اعلان متن مطلع میشوند. از آنجا که افراد معمولاً از دوستان و خانواده خود متنی دریافت میکنند، کمتر ممکن است این اعلانها نادیده گرفته شوند. بعلاوه، اکثر تلفنها قطعهای از پیامهای متنی را روی صفحه نمایش خود، نشان میدهند.
نرخ پاسخ بالاتر :
یکی دیگر از مزیتهای آموزش بازاریابی پیامکی و ارسال پیامهای بازاریابی برای کاربران، این است که این ابزار دارای نرخ پاسخ بالاتری در مقایسه با دیگر روشهای بازاریابی میباشد. میانگین نرخ پاسخگویی به آن 45٪ است.
نرخ پاسخ شما میتواند به شما نشان دهد که پیامهای شما چقدر موثر بوده است. در این شرایط، اگر پیام خاصی سرعت پاسخگویی کمی دارد، میتوان پیام خود را تغییر داده و دوباره آن را ارسال نمود. نتیجه آن است که نرخ پاسخ بالاتر میتواند منجر به فروش بیشتر شود.
نکات مهم در آموزش بازاریابی پیامکی
اگر میخواهید مشتریان خود را با پیام خود تحت تأثیر قرار داده و به نتایج مورد نظر خود برسید، نکاتی را مدنظر داشته باشید. این که تلفن همراه را برداشته و شروع به ارسال پیام کوتاه به مشتریان کنید، چندان کار حرفهای و مناسبی نیست. لازم است که از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.
نرمافزار مخصوص خود را ایجاد کنید. با این قابلیت، شما میتوانید به طور خودکار ارسال پیامها را پیگیری کنید، زمان دقیق تحویل را تنظیم کنید و پیامهای متنی را که ناشی از رفتارهای خاص کاربران است، ارسال کنید. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری خرید میکند، میتوانید به طور خودکار، محصولات جدید را برای او ارسال کنید.
با آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی، لید بیشتری به دست آورید!
زمانی که از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنید کاری که معمولا انجام می دهید این است که پیام خود را تنظیم می کنید ، آن را ارسال کرده و نتایج را تجزیه و تحلیل می کنید.
اما سوال اینجاست که دفعه بعد که پیامک چه داخلی و چه پیامک بین المللی را ارسال می کنید ، چگونه می توانید کیفیت آن پیامک را بهتر کنید؟ تا لید بیشتری به دست آورید.
واقعیت این است که تعداد زیادی از کسب و کارها از پیامک در کمپین بازاریابی خود استفاده می کنند اما نه بطور کامل.
به این دلیل که از تکنیک های مناسب برای بهبود نرخ بازگشت یا نرخ تبدیل پیامک های بازاریابی خود استفاده نمی کنند.
بنابراین اطلاع از روش های بهینه سازی استفاده از ابزار پیامک، می تواند به ما کمک کند تا از این کانال بازاریابی در کمپین بازاریابی پیامکی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.
بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی
برای بهینه سازی نرخ تبدیل لازم است که از آزمایش برای بهبود همه جنبههای یک کمپین بازاریابی پیامکی استفاده کنید. و این می تواند شامل عنوان، متن پیام، مخاطبی که پیام برای آن ارسال می شود ، ساعت، روز و موارد دیگر باشد. درواقع هر آنچه که جزئی از پیامک ارسال شده شما باشد، می تواند بهینه سازی شود.
البته روش بهینه سازی باید ساختاریافته باشد، چراکه داشتن ساختار مشخص به شما کمک می کند تا از آن آزمایشها به نتایجی برسید و در نتیجه به حدس و گمان و حس ششم خود اکتفا نکنید.
در ادامه به بررسی 6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در کمپین بازاریابی پیامکی میپردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.
6 گام بهینه سازی نرخ تبدیل در بازاریابی پیامکی
1- برای بازاریابی پیامکی خود یکی از پیامک ها را به عنوان یک پیامک پایه در نظر بگیرید
می خواهیم ببینیم که پیامک بعدی ما چطور عمل کرده است؟ خب ابتدا یکی از پیامک ها را با تمام ویژگی هایش بعنوان یک پایه در نظر می گیریم تا بتوانیم پیامک جدید را با آن مقایسه کنیم.
منظور از ویژگی های یک پیامک، تعداد دریافت کنندگان، زمان ارسال( ساعت، روز هفته)، نرخ بازشدن، نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و هر پارامتری که می تواند دارای اهمیت باشد.
نرخ تبدیل هم باید خودتان تعیین کنید که نرخ تبدیل کدام پارامتر برایتان اهمیت دارد. تبدیل دریافت به بازشدن – تبدیل بازشدن به کلیک یا ….؟
2- نتایج پیامک پایه (پیامکی که میخواهید بهبود دهید) را، تجزیه و تحلیل کنید.
برای رسیدن به وضع مطلوب همیشه باید وضع موجود را ابتدا بررسی و تجزیه تحلیل کرد.بنابراین در این مرحله لازم است پیام پایه به طور کامل آنالیز شود تا مشخص شود که کدام قسمت های پیامک ارسالی شما مطابق آنچه انتظار می رفت، عمل نکرده است؟ آیا نرخ بازشدن پایین تر از حد انتظار است؟ یا اینکه افرادی پیام شما را باز می کنند ، اما بر اساس محتوای پیام اقدام دیگری انجام می دهند؟ تجزیه و تحلیل به شما می گوید که چه بخش هایی از پیامک ارسالی شما باید بهتر انجام شود و بدین ترتیب به شما در تدوین هدف کمک می کند.
3- هدف خود را جهت آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تعیین کنید
اگر نرخ بازشدن پیامک ارسالی شما پایین باشد ، هدف شما “بهبود نرخ بازشدن پیامک” خواهد بود. اما اگر چندین قسمت از پیامک ارسالی شما نیاز به بهبود دارد، با شناسایی مهمترین آنها شروع کنید. به عنوان مثال ، اگر نرخ بازشدن و نرخ کلیک شما در محتوای پیام پایین باشد ، بهتر است ابتدا روی نرخ بازشدن کار کنید.
چراکه تا پیامکی باز نشود، مسلما کلیک هم نخواهد شد. بنابراین ، هدف خود را تعیین کنید وتمرکز خود را روی مواردی که بیشترین پیشرفت را لازم دارند، بگذارید.
4- فرضیه خود را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی شکل دهید
تا این جای کار شما هدف خود را به طور واضح مشخص کرده اید، پیامکی ارسال کرده اید که از آنالیز کامل آن مطلع هستید و می دانید که می خواهید کدام پارامتر آن را تغییر دهید.
اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ شما باید فرضیه ای در مورد آنچه فکر می کنید بهتر از پیامکی است که در حال حاضر دارید، در نظر بگیرید. ممکن است آن ها براساس تجربیات قبلی شما یا هم تیمی های شما باشند، یا ممکن است ایده هایی داشته باشید و یا اینکه هیچ تصوری نداشته باشید که از کجا شروع کنید.
می توانید با ارزیابی برخی از بهترین شیوه های بازاریابی پیامکی شروع کنید و ببینید که آیا این موارد برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. به هر حال به یک نقطه ای برای شروع خواهید رسید.
5- آزمون را برای آنالیز کمپین بازاریابی پیامکی تنظیم کنید
پس از انجام تجزیه و تحلیل ، هدف خود را تعیین کرده و فرضیه خود را تدوین کرده اید ، وقت آن است که آزمایش خود را تنظیم کنید. بهترین راه انجام آزمایش A / B است. یک تست A / B نسخه A (نسخه اصلی) را با تغییرات ایجاد شده در نسخه B مقایسه می کند؛ در حالی که سایر شرایط به طور یکسان نگه داشته می شوند.
بطور مثال پیامک اگر آزمون را به گروه بزرگی از گیرندگان ارسال کنید و کلیه شرایط (به عنوان مثال ساعت روز ، روز در هفته ، نوع مخاطب و غیره) به صورت یکسان نگه داشته شوند ، یک آزمون A / B به شما امکان می دهد نتیجه گیری کنید که آیا نتایج می توانند نتیجه بگیرند یا خیر. به تغییرات ایجاد شده یا اینکه آیا آنها به دلیل اتفاق رخ داده اند نسبت داده شود.
از بانک شماره تماس مخاطبان استفاده کنید تا گیرندگان خود را به طور تصادفی به دو گروه بازاریابی تقسیم کنید. دو کمپین جداگانه ایجاد کنید ، یکی برای نسخه A و دیگری برای نسخه B. همه چیز را در کمپینها به جز عنصری که می خواهید تست کنید یکسان نگه دارید. پیام خود را تنظیم کنید ، تغییرات در نسخه B را پیاده سازی کنید ، به طور تصادفی یکی از گروه های گیرنده را به کمپین A اضافه کنید و دیگری را به کمپین B. پیام خود را ارسال کنید و منتظر نتیجه باشید.
حجم نمونه نشانگر اندازه گروه افرادی است که می خواهند پیام شما را دریافت کنند. اندازه این گروه و میزان تبدیل هایی که می کنید اهمیت آزمون شما را تعیین می کند. اهمیت به این مسئله اشاره دارد که آیا ما می توانیم به تغییرات ایجاد شده برای ایجاد این نتایج اعتماد کنیم یا اینکه این نتایج صرفاً ناشی از شانس بوده اند. این به معنای واقعی این است که می خواهیم بگوییم: می توانیم 95٪ مطمئن باشیم که تغییراتی که ایجاد کرده ایم باعث افزایش نرخ تبدیل ما می شود.
6- نتایج را تجزیه و تحلیل کنید
پس از اتمام آزمون ، می توانید نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود نتایج فرضیه شما را تأیید می کند یا خیر. اندازه و اهمیت نمونه را در خاطر داشته باشید تا هرگز بر اساس تأثیرات ناشی از شانس نتیجه گیری نکنید. به عنوان مثال ، اگر همه شرایط به غیر از متغیر آزمون یکسان بوده و نسخه A برای 2000 گیرنده ارسال شده و 3 تبدیل داشته باشد ، و نسخه B نیز برای 2000 گیرنده ارسال می شود اما 60 تبدیل دارد ، به راحتی می توان گفت که نسخه B بطور قابل توجهی بهتر است. اگر می خواهید از اهمیت نتایج خود اطمینان داشته باشید ، همیشه می توانید از یک ماشین حساب تعداد نمونه (significant calculator) استفاده کنید.
هنگامی که نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات را پیاده سازی کرده اید ، کل روند می تواند دوباره به کار خود ادامه داده و بهبود یابد.
بسیاری از مشتریان پنل پیامک تلیرکو ،توانسته اند با اجرای تستهای A / B عملکرد پیامک های خود را به شدت افزایش دهند. شما می توانید این کار را با دنبال کردن مراحلی که در بالا توضیح دادیم انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همچنان پیامک های خود را بهبود می بخشید تا از کسب و کار خود بهترین بهره را ببرید و با ماندن در صدر نتایج خود ، یک قدم جلوتر از رقابت باشید.
هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید یا در مورد همه پارامترهای آماری که با بهینه سازی نرخ تبدیل به لیدهای بیشتری منجر میگردند، مطمئن نیستید؟
در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما با راهنماییهایی بیشتر پاسخگوی سوالات شما همکاران عزیز باشند.
نکات مهم برای داشتن یک بازاریابی پیامکی موفق
برخلاف عقیده برخی که گمان میکنند بازاریابی پیامکی تاثیر مثبت چندان زیادی ندارد باید بگوییم که این روش میتواند در مدت زمان کوتاهی شما را به موفقیتهای زیادی برساند به همین خاطر امروزه افراد برای داشتن یک سیستم بازاریابی کارآمد به دنبال استفاده از این روش هستند تا بتوانند بازاریابی پیامکی موفق را داشته باشند به همین خاطر در این مقاله به چند نکته مهم برای پیشرفت بیشتر در این امر اشاره خواهیم نمود.
6 نکته برای پیاده سازی یک کمپین بازاریابی موفق با کمک پنل اس ام اس
اگر میخواهید یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق داشته باشید نباید هرگز از نکاتی که در ادامه خواهد آمد غافل شوید زیرا این نکات میتواند به شما کمک کند تا یک بازاریابی حرفهای داشته باشید.
6 نکته جهت داشتن یک کمپین بازاریابی موفق عبارتاند از:
-
ارائه پیشنهاد های شگفت انگیز:
بهتر است در ابتدای پیامک تبلیغاتی پیشنهاد ویژه خود را رو کنید تا مخاطب در همان ثانیههای اول جذب شود و باقی متن پیام را با دقت مطالعه کند.
-
ایجاد حس فوری و مهم بودن امر در مخاطب:
اگر در مخاطب این حس را ایجاد کنید که پیشنهاد شما برای آنها مهم و ضروری است میزان فروش شما بسیار بیشتر خواهد شد زیرا این روش یکی از تکنیکهای بازاریابی پیامکی موفق و کاربردی است.
-
از مشتری درخواست اقدام به واکنش مناسب کنید: در
انتها باید مشتری را مجاب کنید تا در برابر پیام تبلیغاتی شما واکنشی از خود نشان دهد زیرا میتوان گفت این قسمت از مهم ترین بخشهای موفقیت کمپین تبلیغات پیامکی میباشد به دلیل آن که در این مرحله مشتری تصمیم میگیرد که از محصولات و خدمات شما استفاده کند یا نه.
-
درج نام برند به طور دقیق:
نام برند مورد نظر باید به طور مناسبی به مخاطب و مشتری شناسانده شود تا وی بتواند آن را به خاطر سپرده و به آن مراجعه کند.
-
ذکر آدرس دقیق فروشگاه:
از ذکر آدرس دقیق فروشگاه در پیامک تبلیغاتی غافل نشوید زیرا عدم ذکر آن میتواند تاثیرات بسیار بد و منفی بر روی کسب و کار شما بگذارد بنابراین آدرس محل فروشگاه به صورت فیزیکی و یا اینترنتی را حتما در پیامک مورد اشاره قرار دهید.
-
ایجاد محتوای ارزشمند:
قدرت کمپین تبلیغات پیامکی به میزان ارزشمندی محتوای درون آن بستگی دارد به طوری که هر چه محتوا ارزشمند تر باشد به همان میزان بازخورد و یا فیدبک بهتری دریافت خواهید نمود.
چگونه از طریق وبسایت پیامک ارسال کنیم و لید بیشتری جمع آوری کنیم؟
همانطور که میدانید امروزه با فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه تقریبا 1.5 میلیون نفر در جهان از تلفن همراه برای انجام کارهای خود استفاده میکنند و روز به روز بر میزان آن نیز افزوده میشود به همین دلیل ارسال پیام کوتاه از طریق وبسایت یکی از راههای مفید و موثر در حوزه تبلیغات و جذب لید میباشد به همین منظور در این مقاله قصد داریم به این سوال مهم که چگونه از طریق وبسایت پیامک ارسال کنیم پاسخ دهیم.
جالب است بدانید طبق آمار به دست آمده 90 درصد از افرادی که با تلفن همراه کار میکنند پیامکهای تلفن خود را در 3 دقیقه اول زمان ارسال میخوانند به همین خاطر از این راه میتوان با کمترین هزینه به تبلیغات برای کسب و کار پرداخت و به راحتی لید و مشتریان زیادی را جذب نمود، بنابراین اگر شما نیز قصد استفاده از این ترفند را دارید مطالب زیر را با دقت مطالعه کنید.
شما میتوانید به راحتی با استفاده از وب سرویسهای پیامکی به راحتی به وبسایت خود متصل شوید و با وارد کردن اطلاعات مشتری خود انواع پیامهای مختلف مانند کدهای تخفیف و معرفی محصول جدید را به آنها ارسال کنید، علاوه بر آن میتوانید این امکان را به مشتری بدهید که هنگام ورود به سایت با وارد کردن اطلاعات خود از این سرویس استفاده کند اما باید توجه داشته باشید که میبایست یک وب سرویس پیامکی معتبر و شناخته شده را برای این کار انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت علاوه بر اینکه به افزایش لید کمکی نخواهد کرد باعث کاهش چشمگیر اعتبار شما نیز خواهد شد.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت که برای پاسخ به سوال چگونه از طریق وبسایت پیامک ارسال کنیم ابتدا باید یک وب سرویس معتبر پیدا کرد تا بتوانیم کسب و کار خود را در مدت زمان کوتاهی گسترش دهیم و نتایج مثبت زیادی را از آن بگیریم.
مزایای ارسال پیامک از طریق وبسایت
حال که یاد گرفتیم که چگونه از طریق وبسایت پیامک ارسال کنیم، میبایست با مزایای ارسال پیامک به این روش نیز آشنا شویم تا اهمیت ویژه آن در امر کسب و کار را به خوبی درک کنیم.
مزایای ارسال پیامک از طریق وبسایت به شرح زیر میباشد:
- کم هزینه بودن
- تمایل بیشتر افراد به دریافت پیامک
- دسترسی آسان به پیامک در مقایسه با ایمیل
- امکان ارسال یک پیام به افراد مختلف
- جذب لید بیشتر
- امکان ارسال پیامک به صورت گروهی و تکی
- صرفه جویی در زمان
- امکان ارتباط دو طرفه با مشتری و…
رازهای اصول ارسال پیامک تبلیغاتی
رازهای اصول ارسال پیامک تبلیغاتی
اصول ارسال پیامک به شیوههای مختلفی بستگی دارد، هرچند بیشتر آن مربوط میشود به خلاقیت خود شما که ما در این مقاله روشهایی را لیست کردهایم، تا از این روش کاملاً مؤثر به کسب درآمد پرداخته و شرکت خود را گسترش دهید. ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان تنها یک پیام کوتاه ساده نیست، بلکه این ترفند روشی بسیار مناسب و کاربردی برای مشاغل و جذب مشتری هست. درواقع با این نوع بازاریابی میتوانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید.
پیامک تبلیغاتی جدیدترین شیوه بازاریابی روز دنیا بوده و بازخوردهای مثبت بسیاری نیز تاکنون داشته است. همه میدانیم که تبلیغات یک روش مؤثر برای بازاریابی میباشد، به شرطی که اصول درست آن را بدانیم تا برای کاربر تکراری و خسته کننده نباشد. پیامک تبلیغاتی یک ایده مقرون به صرفه است و با خلاقیت و ایدههای جالب میتوانیم آن را برای کاربران جذاب کنیم تا برند خود را به افراد متنوع معرفی کنیم.
4 ایده جذاب برای ارسال پیامک تبلیغاتی
-
کسب اطلاعات از مشتری
زمانی که شما صاحب یک شرکت و یا موسسهای هستید، داشتن اطلاعات لازم از مشتری همچون تاریخ تولد، آدرس و ایمیل و … بسیار سودمند میباشد. یکی از کارهای خلاقانه و اصول ارسال پیامک تبلیغاتی این است که در متن کوتاهی، تولد و یا روزهای خاص را به او تبریک بگویید. برای کسب اطلاعات میتوانید به کاربر پیام دهید تا آدرس و ایمیل خود را به شما بفرستد و یا از بزارک وبسایت متنی استفاده کنید.
-
تقسیمبندی گروهی
برای پیشبرد کسب وکار خود بهتر است مخاطبان و مشتریان خود را در گروه های مختلف تقسیم بندی کنید و پیامهای مربوطه را به گروههای خاصی ارسال کنید. تقسیم بندی گروه پیام متنی برای بسیاری از مشاغل بسیار خوب و کاربردی عمل میکند، اما همه مشاغل نیازی به تقسیم بندی گروهی ندارند.
-
برنامه ریزی در ارسال پیامها
ارسال پیامک تبلیغاتی امکانات بسیاری را برای شما فراهم میآورد. با استفاده از آن میتوانید پیامها را بهطور کاملاً مرتب و تنظیمشده به مشتری ارسال کنید، مانند هفتگی و یا ماهیانه تا کار برایتان آسان شود. همچنین این امکان فراهم است با تنظیم آن، پیامها بهصورت خودکار و در روزهای تعیینشده به کاربر ارسال گردد.
-
ایجاد مسابقه و تعیین برنده
یکی دیگر از کارهای خلاقانه و همچنین بازاریابی پیامکی ایجاد مسابقه برای کاربران و تعیین روز دقیق شرکت در مسابقه است. این روش نیز در کسبوکار راهی مؤثر بوده و با انتخاب شمارههایی توسط سیستم میتوانید برندهها را انتخاب کرده و نظر آنان را به خود جلب کنید. در پیامک از برنده خواسته میشود تا آدرس خود را به این شماره ارسال کند، تا جایزه از طریق پست ارسال گردد، اینیک مدل جذاب کسبوکار است که تأثیر به سزایی نیز داشته است.
ارسال پیامک تبلیغاتی ممنوع؛ چطور از ابزار پیامک به درستی استفاده کنیم؟
ارسال پیامک تبلیغاتی از طرف مشاغل گوناگون، گاهی با نارضایتی مخاطبان مواجه میشود. امروزه بسیاری از مشاغل و کسب و کارها برای بازاریابی و تبلیغات از پیامک تبلیغاتی استفاده میکنند. اما گاهی اوقات حجم پیامهای تبلیغاتی افزایش میابد و موجب کلافه شدن مخاطبان میشود. امروزه قوانین جدیدی ارائه شده است تا ارسال پیامک تبلیغاتی شود. یکی از مواد این قانون بیان میکند که ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی باید با رضایت مخاطبان انجام شود. حتی درمواقعی افرادی که این قوانین را زیر پا میگذارند جریمه میشوند.
کسب اطلاعات بیشتر درباره وب سرویس ارسال و دریافت پیامک، ابزاری که به کسب وکار شما کمک میکند تا ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید.
دستورالعملهای ارسال پیامک تبلیغاتی ؛
برای اینکه بتوانید از پنل پیامکی در کسب و کارتان استفاده درستی بکنید لازم است نکاتی را رعایت کنید. درصورتی که در ارسال این پیامکها زیاده روی کنید و قوانین را زیر پا بگذارید ممکن است اعتبار کسب و کارتان را نزد مخاطبان خود از دست بدهید. پس بهترین راه برای بهرهمندی از مزایای پیامک تبلیغاتی این است که به شیوه درست عمل کنید.
برخی از مهمترین دستورالعملهای ارسال پیامک تبلیغاتی عبارتند از:
- هرگونه ارسال پیامک تبلیغاتی و بازاریابی باید با رضایت مصرفکننده همراه باشد؛ در صورتی که گیرندگان پیامهای تبلیغاتی شما از دریافت این پیامها ناراضی باشند، ممکن است مخاطبان شما اعتمادشان را به شما از دست بدهند.
- در ارسال پیامک تبلیغاتی، دستورالعملهایی برای انتخاب مخاطب قرار دهید؛ برای مثال در پیامکها گزینه ای برای لغو پیامها قرار دهید تا افرادی که نمیخواهند پیامک تبلیغاتی دریافت کنند حقوقشان رعایت شود.
- تعداد پیامها را مشخص کنید؛ تعداد پیامهای تبلیغاتی خود را افزایش ندهید. در صورتی که حجم زیادی از پیام ها را برای مخاطبان خود ارسال کنید قطعا آنها را کلافه خواهید کرد. برای مثال مشخص کنید که بطور میانگین چه تعداد پیام در ماه برای مخاطبان خود ارسال میکنید تا خدمات خود را به آنها معرفی کنید.
- درباره هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی به مخاطبان اطلاعرسانی کنید؛ در صورتی که دریافت پیامهای تبلبغاتی برای مخاطبان شما با هزینه همراه است و ممکن است از اعتبار آنها کسر شود، باید این موضوع را به اطلاع مخاطبان خود برسانید.
- محتوای پیامکهای تبلیغاتی باید رعایت شود؛ طبق قوانین، پیامکهای تبلیغاتی باید حاوی اطلاعرسانی عمومی باشند. محتوای این پیامک ها نباید حاوی مسائل غیراخلاقی، اطلاعات غلط و اخبار کاذب باشد. همچنین محتوای پیامکها باید در جهت قوانین عمومی کشور باشد.
ارسال پیامک تبلیغاتی موثر
با رعایت قوانین و دستوالعملهای لازم در ارسال پیامک تبلیغاتی، به راحتی میتوانید برای کسب و کار خود بازاریابی کنید. رعایت حقوق مصرفکننده در ارسال این پیامها میتواند موجب آسودگی خاطر مخاطبان شما شود و اعتماد مشتریان شما را افزایش دهد.
کلام آخر
از طریق پیامک تبلیغاتی صاحبان مشاغل میتوانند اطلاعات مفیدی از کالا و محصولات، تخفیفها و پیشنهادها به مشتریها بدهند. ارسال پیام کوتاه را بهصورت خودکار انجام دهید و پیامها را برای عملکرد بهتر شخصی کنید. در هنگام ارسال پیام کوتاه به مشتری علاوه بر اصول ارسال پیامک تبلیغاتی که در بالا اشارهکردهایم، برخی نکات اساسی نیز وجود دارد که رعایت آنان کیفیت کار شمارا افزایش میدهد.
سعی کنید در هنگام ارسال پیام حرفهای باشید، منظور از این جمله خودداری از زبان عامیانه، اختصارات و شکلکها هست. همچنین از استفاده بیشازحد از علامت سؤال یا تعجب خودداری کنید. شما میتوانید با کمک پیامهای تبلیغاتی برند خود را جهانی کنید، درصورتیکه از اصول گفتهشده در این مطلب پیروی کنید. ارسال پیام تبلیغاتی را به تمام کسب وکارها و برندها پیشنهاد میکنیم، زیرا روشی سودمند و مؤثر برای کسب درآمد است.
ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید
اینستاگرام | لینکدین | فیسبوک | توئیتر