معرفی پلتفرم IVR تلیرکو (سامانه تلفن گویا تلیرکو)
این سامانه از قدرتمند ترین نرم افزارهای حوزه voip می باشد که با بالاترین کیفیت و پایداری امکانات مختلفی را با بهترین رابط کاربری بر روی Asterisk پیاده سازی می نماید. نکته قابل توجه منحصر به فرد بودن نرم افزار می باشد که نسخه اول آن ویژه سامانه های ارزش افزوده گویای اپراتورهای سیار و ثابت طراحی و تولید شد. سرویس های ارزش افزوده تلفنی که در چند سال اخیر مورد توجه مدیران اپراتورها و همچنین کاربران عام قرار گرفته است موجب شکل گرفتن سامانه های گویا گردید که هم اکنون در استانهای مختلف در بستر تلفن ثابت در حال پیاده سازی می باشد. گستره مشتریان این سرویس و موارد استفاده آن به قدری می باشد که نیاز اپراتور به یک سامانه مدیریت فروش و مشتریان یک نیاز واجب و در واقع درآمد زا می باشد. وجود این سامانه امکان سرویس دهی مناسب را به درخواست کنندگان این سرویس به نحو احسن ارتقا می دهد.
برخی مزیت های سامانه تلفن گویا IVR :
- ثبت نام سریع درخواست کنندگان و دنبال نمودن روال ثبت نام به صورت آنلاین و پیامکی رضایت مشتری را درپی خواهد داشت.
- طی شدن روال اداری هر سرویس به صورت کامل موجب رعایت نظم بیشتر اداری در ساختار اداری اپراتور می گردد.
- گروهبندی سرویس ها بر اساس محتوا و گزارش گیری درآمد ها به تفکیک گروه ها دید کافی را به تحلیل گران ارائه می نماید.
- گزارشات دقیق مالی به تفکیک هر سرویس برای تسویه حساب با سرویس دهندگان و همچنین اتصال به سیستم شارژینگ اپراتور برای به روز نمودن و محاسبه لحظه ای شارژ مشترکین.
- امکان ایجاد پکیج های مختلف بر اساس سقف تعداد تماس، قیمت، محتوا و شماره سرویس قدرت مانور بازاریابی را در این زمینه بالا می برد.
- رابط کاربری حرفه ای و ساده کارکردن با سامانه را لذت بخش نموده و قویترین گزارشات و تنظیمات با کمترین کلیک قابل دسترسی برای مدیر و کاربر می باشد.
امکانات و ویژگی های سامانه تلفن گویا IVR پارسیپ:
سامانه از سه سطح کاربری تشکیل شده است:
- مدیر اصلی سامانه
- مدیر فرعی سامانه
- تأمین کننده محتوا
در صفجه دشبورد سطح مدیر می توانید آمار تماسهای روزانه و ماهانه و همچنین وضعیت منابع سخت افزاری و
کاربر تأمین کننده محتوا را می توان از منوی کاربران به دو صورت حقیقی و حقوقی ایجاد نمود.
میزان تماس های ورودی را مشاهده نمود.
از طریق صفحه لیست کاربران می توان عملیات ویرایش، حذف کاربر، ویرایش فایلهای کاربر و ورود به پنل کاربر را انجام داد.
مدیر می تواند از طریق این صفحه اقدام به ایجاد سرویس نماید و اگر درختواره ی سرویس مشابه سرویس دیگریست فایل خروجی درختواره را در این فرم آپلود می نماید و سرویس همراه با درختواره ساخته می شو
از صفحه لیست سرویس ها می توان عملیات جستجو، ویرایش، حذف و خروجی از هر سرویس را اعمال نمود. همچنین دسترسی به صفحه ویرایش درختواره ی هر سرویس از این صفحه اکان پذیر است.
امکان طراحی و ویرایش درختواره، مدیریت فایلهای صوتی، نرخ گذاری هر گره و مدیریت شماره های مجاز ورود به هر گره در این صفحه امکان پذیر است. از دیگر امکانات طراحی درختواره می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- آپلود و دسته بندی فایل های صوتی
- ایجاد سناریوی پرسش و پاسخ
- پخش تصادفی فایل صوتی
- دایورت (ترنسفر)
- دریافت و ثبت کد
- صندوق پیشنهادات و پیام های دریافتی
- پخش ترتیبی فایل های صوتی
- انتقال به سرویس ها دیگر سامانه
- ماژول نویسی در هر گره (امکان کد نویسی و استفاده از وب سرویس ها و سناریوهای دلخواه)
- ایجاد سناریوی مسابقه
- تعریف نرخ ویژه برای هر گره جدای از نرخ اصلی سامانه
- امکان تعریف شماره های مجاز و غیر مجاز برای ورود به هر گره
- امکان ارجاع کاربر از قسمتی از درختواره به گره ای دیگر
امکانات دیگری که در خصوص سرویس ها می توان در این سامانه استفاده نمود به شرح زیر است:
- افزودن نوع سرویس (می توان سرویس ها را به انواع مختلف تقسیم بندی نمود و در قسمت گزارشگیری کارکرد سرویس ها را بر اساس نوع مشاهده نمود. به عنوان مثال سرویس های مذهبی، مشاوره ای و …)
- ایجاد پکیج سرویس (پکیج سرویس برای قیمت گذاری و هزینه سرویس ها استفاده می شود
در قسمت شماره ها مدیر بایستی لیست شماره های مجاز برای استفاده را به تفکیک نوع سرویس وارد نماید. این کار می تواند به صورت تکی و گروهی با فایل اکسل انجام پذیرد:
در منوی گزارشات می توان مانیتورینگ لحظه ای تماس های ورودی را مشاهده نمود:
همچنین اینکه هر مخاطب در زمان پیمایش درختواره به چه گره هایی مراجعه نموده و در هر گره چه مدت توقف داشته است:
در منوی گزارشات می توانید انواع گزارشات مالی و میزان کارکرد هر سرویس و میزان درآمد کل سامانه به تفکیک روز و ماه را مشاهده کنید.
همچنین در منوی اطلاعات دریافتی می توان به کدهای ثبت شده، پاسخ های مسابقات، پرداخت های انجام شده و پیام های دریافتی به تفکیک هر سرویس دسترسی داشت.
تأمین کنندگان محتوای نیز می توانند در پنل ارائه شده به آنها از ابتدا درخواست سرویس نموده، انتخاب شماره نمایند، هزینه پکیج خود را پرداخت کنند و بعد از عقد قرارداد اقدام به طراحی درختواره خود کنند. همچنین گزارشات تماس های ورودی خود را به صورت گراف لحظه ای و به صورت بازه ای مشاهده کنند.
سرویس های محتوایی آماده راه اندازی در سطح کشور به شرح زیر می باشند:
- سامانه حافظ خوانی و فال حاظ همراه با شرح فال و شعرخوانی با صدای استاد موسوی گرمارودی
- سامانه قرائت و آموزش و ختم قرآن
- سامانه مفاتیح الجنان
- سامانه نهج البلاغه
- سامانه صحیفه ی سجادیه
- سامانه کودک من (محتوای مخصوص مادران مربوط از هفته ی اول بارداری تا نوزادی)
- سامانه سرگرمی و مسابقه
- سامانه استخاره
- سامانه عصای سفید (داستان های کوتاه مخصوص روشندلان)
- سامانه موسیقی (مجموعه آهنگ ها و آلبوم های پخش شده از خوانندگان مجاز کشور
- سامانه مداحی (مجموعه مداحی واشعار مذهبی از مداحان معروف کشور)
- مشخصات فنی:
- برنامه نویسی شده با PHP و پایگاه داده MySQL
- استفاده از مدل PDO برای تغییر پایگاه داده به oracle
- جهت نصب نیاز به سه VM می باشد:
سرور | سیستم عامل | منابع |
Asterisk Media Gateway | asteriskNow 10.13 | 16 core 2.8GHz
12G RAM |
MySQL DB | centOs | 8 core 2.8GHz
8G RAM 100G HDD |
Service IVR | centOs | 4 core 2.8GHz
4G RAM 10G HDD |
مقاله های مرتبط با سامانه تلفن گویا IVR
چگونه با یکپارچهسازی پیامک صوتی و پیامک متنی و تلفن گویا به اتوماسیون کسب و کار خود کمک کنیم؟
امروزه اتوماسیون کسب و کار میتواند نقش موثری در بهرهوری صنایع ...
4 کاربرد سیستم تلفن گویا IVR در کسب و کارهای مختلف و مزایای IVR (همراه با مثال)
سیستم تلفن گویا IVR چگونه به مدیریت یک کسب و ...
IVR چیست؟ | سیستم تلفن گویا چگونه کار میکند؟ و چه مزایایی دارد؟
سامانه تلفن گویا IVR چیست؟ Response یا IVR چیست؟ IVR به یک ...
10 نکته که قبل از خرید سامانه تلفن گویا IVR باید به آنها توجه کنیم
قبل از خرید سامانه تلفن گویا IVR لازم است نکاتی ...
آشنایی با بهترین کانال های ارتباطی با مشتری
گفتنی است که امروزه یکی از دغدغههای مهم شرکتهای تجاری ...