طی سال‌های گذشته و با ظهور گوشی‌های موبایل در میان افراد، SMS از جمله سرویس‌هایی‌ست که هیچ رقیبی ندارد. امروزه کمتر جوانی را می‌توانید پیدا کنید که وقت خود را صرف فشردن دکمه‌های گوشی نکند و پیام دلنشین به دوستان، آشنایان، خانواده و دلبرش ارسال ننماید. هر چند که در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که SMS همواره بی رقیب بماند. متخصصان و فعالان تکنولوژی در طی چندین سال گذشته با معرفی VMS این امکان را به افراد داده‌اند تا با خواندن هر آوازی که تمایل  دارند پیامی لذت‌بخش را برای اطرافیان‌شان ارسال نمایند.

مطمئنا نکات بسیار زیادی در رابطه با VMS وجود دارد که باید نسبت به آن آگاهی پیدا کنید. VMS مخفف چیست و  VMS چیست؟ این کلمه مخفف عبارات زیادی است که اگر درگوگل سرچ کنید متوجه خواهید شد که تشخیصش کار نسبتا دشواری می تواند باشد.

پس از آگاهی کامل از اینکه پیام صوتی چیست؟ مطمئنا کاهش هزینه‌ ها با VMS از جمله مهم‌ترین موضوعاتی می‌باشد که برای شما اهمیت خواهد داشت. ازهمین‌رو در ادامه مقاله توضیحاتی خدمت شما ارائه خواهیم داد.

راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS چیست؟

برای اینکه بتوانید در کاهش هزینه ها با VMS موفق عمل کنید باید نسبت به ویژگی‌های آن آگاهی داشته باشید. زیرا تنها در این صورت است که رسیدن به نتیجه میسر خواهد بود. با کمی تحقیق و بررسی به این نتیجه خواهید رسید که افراد زیادی تمایل دارند تا از سیستم استفاده نمایند اما علاقه‌ای به پرداخت هزینه و یا مراجعه به امور مشترکین و انجام فعالیت‌های مرتبط با آن را ندارند. از همین‌رو متخصصان به این فکر فرو رفته‌اند تا راهکارهایی را به منظور کاهش هزینه ها با VMS ارائه دهند تا افراد بیشتری مشتاق به بهره‌گیری از آن شوند.

  • تا حد امکان تلاش کنید تا در حالت رومینگ از دریافت پیام صوتی خودداری نمائید. زیرا انجام این کار هزینه‌ای معادل مکالمه با ایران به علاوه مکالمه دریافتی در پوشش اپراتور مربوطه برای شما به همراه خواهد داشت.

 

  • شاید دریافت پیام صوتی هزینه‌ای را برای شما به همراه نداشته باشد و برای فعالسازی این سیستم هزینه زیادی را پرداخت نکنید اما شنیدن این پیام معادل هزینه تماس درون شبکه‌ای می‌باشد. شما به منظور کاهش این هزینه می‌توانید با ارسال پیام از طرف مقابل بخواهید که دوباره با شما تماس بگیرد یا در قالب یک پیام خواسته‌اش را با شما در میان بگذارد.

 

  • به منظور کاهش هزینه ها با VMS این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا با شماره صندوق پستی خود تماس گرفته و پیغام‌ها را شنیده و حتی به مدیریت آن‌ها بپردازید. این کار به مراتب هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

  • جالب اینجاست که امروزه بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های تماس خود به سراغ VMS می‌روند اما باید بدانید که ارسال پیام صوتی نیز خود هزینه‌ای معادل تماس درون شبکه را برای شما به همراه خواهد داشت. پس توصیه می‌شود با مراجعه به برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نظیر تلیرکو از خدمات آن‌ها به منظور کاهش هزینه‌ها و البته دریافت خدمات متفاوت‌تر استفاده نمائید.

آیا روش ارسال پیام صوتی راه حلی برای عبور از لیست سیاه مخابرات است؟

لیست سیاه مخابرات شامل شماره‌های است که صاحبان آن به اختیار و به‌صورت آگاهانه دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را لغو کرده‌اند. این مسئله برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها مشکل‌ساز شده است.

اما برای حل این مشکل دو راه وجود دارد: استفاده از پنل اس‌ام‌اس خدماتی و پنل پیام صوتی. پنل پیام صوتی با مجوز مخابرات سد لیست سیاه را رد کرده و به همه مخاطبان ارسال می‌شود.

 

پیامک صوتی بهتر است یا پیامک متنی؟

درروش ارسال پیام صوتی شما صدای خود را با لحنی زیبا و مخاطب پسند به مخاطبان خود ارسال می‌کنید، مخاطب با گوش دادن به تبلیغات شما، بیشتر از خواندن یک پیام متنی تشویق به خرید و استفاده از خدمات شما می‌شود و حتی در بین رقبا شمارا شاخص می‌پندارد.

یکی از مزایای عالی این روش، عبور از لیست سیاه مخابرات است. این پیام‌ها حتی به کسانی که دریافت پیام تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند نیز ارسال می‌شود.

از دیگر مزایای ارسال پیامک صوتی،  کسب اعتماد و رفع سو تفاهم‌های احتمالی است. در پیام‌های متنی ممکن است منظور و خواسته شما به‌درستی به مخاطب منتقل نشود

سایر قابلیت‌های پنل پیامک صوتی:

 

  • ارسال پیام صوتی به‌صورت تکی و گروهی
  •  ارسال هم‌زمان به تلفن‌های ثابت و شماره موبایل
  •  مقرون‌به‌صرفه تر بودن نسبت به هزینه پیامک متنی
  •  ایجاد صمیمیت و حس وفاداری مشتری
  •  بدون وقفه و با سرعت بالاتری نسبت به پیامک متنی ارسال می‌شود.
  •  تأثیرگذاری بالا در مشتری نسبت به پیام متنی
  •  مهم‌تر از همه می‌توانید احساساتتان را به مشتری نشان بدهید و او را به ذوق آورید

ویژگی های VMS در تلیرکو (پلتفرم وی پیام)

همان‌طور که گفته شد VMS به سیستم پیام صوتی گفته می‌شود که امکان برقراری تماس و ارسال فایل صوتی و حتی ارسال پیام در صندوق پستی را به وجود می آورد. نکته اینجاست که این مسئله برای انبوهی از مخاطبین آن هم به صورت همزمان نیز امکان‌پذیر خواهد بود. اما مسئله مهم در رابطه با VMSهای موجود در تلیرکو این است که ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده توسط این شرکت کمک می‌کند تا عملکرد به مراتب بهتری را از خود به نمایش بگذارید. از جمله این ویژگی ها عبارتند از:

* امکان ارسال پیام صوتی به صورت 24 ساعته مطابق با نظر و انتخاب شما امکان‌پذیر است.

* مطمئنا مدیریت زمان ارسال پیام یکی از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که باید به آن بپردازید. از همین‌رو زمانبندی ارسال تلیرکو به شما کمک می‌کند تا با آنالیزهای قبلی، مناسب‌ترین زمان را برای مخاطبان‌تان انتخاب کنید.

* با استفاده از سیستم پیام صوتی تلیرکو میتوانید گزارش کاملی از تراکنش‌ها، پیام‌های ارسالی و حتی مدت زمانی که مخاطب به پیام شما گوش داده‌اند را مدیریت نمائید.

* امکان ویرایش مخاطبین و وارد کردن مخاطبین جدید در پنل نیز وجود دارد.

* به منظور افزایش و بهبود عملکرد سیستم، امکان نظرسنجی نیز برقرار است.

* برای کاهش هزینه‌ها با VMS میتوانید از دیتابیس شماره‌های تماس استفاده نمائید.

* شماره‌های ناصحیح حذف خواهند شد.

* امکان ارسال VMS تلیرکو به خطوط ثابت نیز وجود دارد.

 

نحوه ارسال پیام صوتی

جهت ارسال پیام صوتی کافی است به وبسایت وی پیام مراجعه کنید و فرم درخواست سرویس را تکمیل نمایید.

 

مقایسه هزینه روش ارسال پیام صوتی با سایر روش‌ها

هزینه ارسال پیام صوتی بستگی به پنل انتخابی شما دارد. هرچقدر پنل حرفه‌ای‌تر، هزینه آن متعاقباً بیشتر خواهد بود.

هزینه‌های ارسال آن حدود 1.5 برابر پیامک‌های معمولی و متنی است و اگر مخاطب به تماس جواب ندهد امکان شماره‌گیری مجدد تا سه مرتبه و بافاصله زمانی هست.

برای ارسال پیام صوتی به شماره‌های غیر همراه اول، ضریب 1.3 اعمال می‌شود.

شما می‌توانید قبل از خریداری این پنل، نسبت به تست و امتحان آن به‌صورت رایگان اقدام کنید.

 

در صورتی که تصمیم دارید جهت بازاریابی در کسب و کار خود از ارسال پیامک تبلیغاتی بهره گیرید، این را در ابتدا بایستی بدانید که این نوع از پیامک ها برای بسیاری از افرادی که در دسته بندی لیست سیاه قرار گرفته اند، قابل دریافت نخواهد بود.

این بدان معناست که شما نمی توانید به آسانی برای تمامی مخاطبان خود تبلیغ ارسال کرده و بازاریابی نمایید و این شاید خود مساله‌ای مهم به نظر آید. در سال نود شرکت مخابرات در خصوص دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نظر‌سنجی کرد که بر اساس آن لیستی به نام لیست سیاه در مخابرات ایجاد شد.

در این لیست شماره‌های افرادی قرار دارد که تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی ندارند. بنابر‌این تبلیغات پیامکی تاثیر همیشگی خود را از دست داد. در این راستا ارسال پیامک صوتی جایگزین پیامک های متنی شده و با توجه به اینکه می تواند حتی برای اعضای لیست سیاه مخابرات، پیامک ارسال نماید، خیلی زود جایگاه خود را یافته و موثر واقع شد. اما همچنان دریافت پیام صوتی می‌تواند رضایت کاربر را کم کند اگر مخاطب شما منتظر چنین تماسی نباشد.

 

چطور پیامک صوتی که از دید مشتری و کاربر اسپم است، ارسال نکنیم؟

از سیستم پیامک صوتی برای دریافت موعد پرداخت اقساط، کد فعالسازی و اطلاعاتی که کاربر از شنیدن آن احساس رضایت می‌کند، می‌توان بهره برد. مانند سایر ابزارهای تبلیغاتی زمان و بودجه‌ای برای جمع آوری لیستی از کاربران و مشتریانی که رضایت خود را برای دریافت این گونه پیام‌ها از قبل اعلام کرده‌اند، صرف کنید. آن‌گاه خواهید دید که این ابزار چطور به راه ارتباطی قوی و موثری با مشتریان تبدیل خواهد شد و مشتری از دریافت آن پیامک صوتی خشنود خواهد شد. در ادامه به بررسی نحوه ارسال پیامک صوتی می‌پردازیم.

 

روش کار پیامک های صوتی  

برای آن که بتوانید از این ابزار تبلیغاتی به خوبی استفاده کنید لازم است در خصوص آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. باید بدانید که می توانید بدون محدودیت تعداد شماره‌های مخاطبان را ثبت و ذخیره کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از مخاطبان خود در هنگام ارسال پیامک صوتی، نظرسنجی به عمل آورید. و چه بهتر که از قبل از رضایت مشتری در مورد دریافت پیامک صوتی مطمئن باشید. یعنی قبلا به صورت شفاهی یا کتبی(مثلا تکمیل فرمی در سایت) به آن‌ها درمورد این روش ارتباطی اطلاع داده باشید.

این امکان وجود دارد که بتوانید پیام‌هایی را برای زمان مشخصی تنظیم نمایید تا در فاصله‌های زمانی معینی آنها را ارسال کند. همچنین اگر ارسال پیام صوتی برای مخاطبی ارسال شود که بلاک بوده یا به تماس پاسخ ندهد، هزینه ارسال، مسترد می شود.می توانید به سهولت گزارشی از ارسال‌های موفق یا ناموفق داشته باشید و برای ارسال‌های دریافت نشده مجدد اقدام نمود.

 

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل به شرح VMS و راهکارهای کاهش هزینه ها با VMS پرداختیم. حال شما میدانید که برای ارسال پیام صوتی به چه چیزهایی نیاز دارید و اگر از سامانه VMS تلیرکو استفاده کنید چه مزایایی برای‌تان مهیا خواهد بود. با این حال توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام حتما با مشاورین ما در تلیرکو صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمائید تا خدماتی متناسب با نیازتان دریافت کنید.

درج دیدگاه