سامانه تلفن گویا IVR چیست؟
Response یا IVR چیست؟ IVR به یک فناوری تلفن گویا گفته میشود که به مشتریان یک شرکت یا سازمان اجازه میدهد تا به وسیلهی منوهای صوتی از قبل تنظیم شده با سیستم میزبان شرکت مورد نظر خود ارتباط داشته باشند. این ارتباط به وسیله صدای DTMF در زمان تماس مشتری و بدون نیاز به مداخله انسانی برقرار میشود.
تلفن گویا درواقع یک پیام و صدای ضبطشده است که با شما صحبت میکند. تلفن گویا بهطور خودکار به شما پاسخ میدهد و شما با استفاده از صفحهکلید خود میتوانید با سیستم ارتباط برقرار کنید.
تلفن گویا | lVR این امکان را برای کاربران فراهم میآورد که در هنگام تماس با شرکتها و سازمانها با استفاده از کدهای گفتهشده، بتوانند به بخشهای مختلف سازمان دسترسی داشته و خدماتی دریافت کنند. با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از سیستمهای lVR دیگر نیازی به شمارهگیری ندارند و کاربران از سیستم تشخیص صدا و گفتار، برای ارتباط استفاده میکنند.
تلفن گویا در واقع یک راه حل است که به مشاغل، افراد و سازمانها کمک میکند تا تعاملات با مشتریان و شرکای خود را به این وسیله سازماندهی کنند. درواقع راهحلی است برای سازمانهای کوچک و بزرگ که به تیمهای پشتیبانیاش کمک کند تا فرایندهای برقراری تماس را به طور خودکار انجام دهند. تلفن گویا | IVR یک سیستم تلفنی است که به فرد شمارهگیرنده برای شناسایی و تقسیمبندی تماسگیرندگان کمک میکند. این سیستم گویا پشتیبانی از مشتری را خودکار کرده است. تلفن گویا برای همه موقعیتها کاربرد دارد.
بسیاری از شرکتها و کسبوکارها نیاز به سازماندهی تماسهای ورودی و ارتباط با مشتریان دارند، بدین منظور با خرید سامانه تلفن گویا lVR حجم عظیمی از تماسها را کنترل میکنند و خدمات بهتری به مشتریان ارائه میدهند که باعث افزایش میزان رضایت مشتریان خود میشوند.
این سیستم و در واقع تلفن گویا خدماتی مثل دسترسی ایمن و راحت به اطلاعات، فکس، جمعآوری شماره تلفنها از سیستم های پیچیده را برای مشتریان فراهم میآورد. تلفن گویا IVR این مزیت را دارد که در زمانها و روزهای تعطیل هم خدمات ارائه بدهد. برای همین مزیتها و کاربردهای فراوان، بیشتر سازمانها برای کارکرد بهتر و بیشتر از آن استفاده میکنند. این سازمانهای نیازمند عبارتند از سازمان پزشکی، اورژانس، آتشنشانی، سازمان بازرسی و وزارت کشور، شرکت خدمات دهی مثل شرکتهای مسافربری، قطارها، شرکت برق، سازمان صداوسیما، وزارتخانه ها از جمله وزارت بازرگانی، موسسههای اعتباری و بانکها. درواقع هر سازمانی که به سیستم نوبت دهی نیاز دارد مثل نوبت دهی به بیماران در بیمارستان از این تلفن گویا استفاده میکند.
درواقع سامانه تلفن گویا IVR، برای همه سازمانها کاربرد دارد. هر شرکت و سازمانی که خدمات مخصوصی را به مردم ارائه میدهد از این تلفن استفاده میکند. استفاده این شرکتها از تلفن گویا برای خود آنها هم سودآور است زیرا خدمات به مشتریان میرساند بدون اینکه آنها را به زحمت بیاندازد. سازمانها به دیگران خدمات میدهند بدون اینکه هزینه خاصی را متحمل بشوند. این سیستم ها خودکار و خودجوش و طبق تنظیماتی که روی آنها میشود به دیگران خدمات میرسانند.
پس نتیجه میگیریم که تلفن گویا IVR برای بهتر شدن خدمات دهی به مردم ساخته و پرداخته شده است. پس هر سازمانی که به دنبال کارآیی بهتر سیستم درونیاش وبه دنبال ارائه خدمات بیشتر به مردم است ازاین سیستم استفاده میکند.
اصول IVR |تلفن گویا چیست؟
IVR مخفف “پاسخ صوتی تعاملی” است، اما ازنظر تجارت، به چتر بزرگی از راهحلهای ارتباطی مبتنی بر نرمافزار اشاره دارد. برخی از شرکتهای IVR به مشاغل کوچک این امکان را میدهند که پیامهای صوتی خودکار و تماسهای مسیر را ضبط کنند، اما از عمده خدمات این شرکتها میتوان به وبسایت، بانک اطلاعاتی، یکپارچهسازی CRM، گزارشهای قوی و همچنین گزینههای پردازش صورتحساب اشاره کرد.
درگذشته ، IVR فقط به تماسهای تلفنی محدود میشد. بهطوری که در حین تماس IVR، صدای ضبطشده خودکار با مشتری تعامل دارد و در عوض، مشتری دکمههای مربوطه را برای پیمایش سیستم فشار میدهد. امروزه بسیاری از سیستمهای IVR دارای قابلیت تشخیص گفتار هستند، بنابراین افراد میتوانند بهجای فشار دادن دکمهها، مستقیماً با سیستم صحبت کنند، اما هنوز بسیاری از خدمات IVR با هزینه کم سیستمهای پاسخدهی را ارائه میدهند.
Visual IVR اصطلاح دیگری است که ممکن است در وبسایت شرکتهای ارائهدهنده خدمات IVR مشاهده کنید. ویژوال IVR در اصل بخش اول تعامل مشتری را از طریق تلفن (مثلاً گوش دادن به دکمههای ضبط و فشار دادن) به دستگاهی مانند تلفن هوشمند یا رایانه منتقل میکند. معمولاً شرکتها علاوه بر IVR بصری، IVR تلفنی سنتی را نیز عرضه میکنند..
دلایل مختلفی برای توضیح چرایی استفاده از سیستمهای IVR وجود دارند. انتخاب نوع سیستم IVR در درجه اول به میزان تماس و نحوه استفاده از IVR در کسبوکار شما بستگی دارد. در این مقاله ما به بررسی اصولی که شمارا در انتخاب سیستم IVR راهنمایی خواهد کرد، خواهیم پرداخت.
خدمات به مشتری
مشتریانی که با شرکت یا سازمانی تماس میگیرند، انتظار دارند در اسرع وقت خدمات لازم را دریافت کنند. ازآنجاکه سیستمهای IVR میتوانند بهسرعت و بهراحتی پاسخگوی مشتری باشند، میتوانند زمان انتظار مشتری را کاهش دهند و باصرفه جویی در وقت باعث افزایش میزان رضایت مشتریان شوند. همچنین هزینههای استخدام نیروی انسانی را برای شرکتهای نوپا کاهش میدهد.
پردازش و مجموعههای پرداخت
از اتوماسیون معاملات و مجموعههای پرداخت IVR میتوان برای خدمات مالی استفاده کرد. IVR امکان مشاهده صورتحساب، ماندهحساب و پرداخت را برای مشتریان خارج و داخل کشور میدهد. خدمات پرداخت IVR معمولاً هزینه بالایی نسبت به سیستمهای IVR معمولی دارد اما برای بسیاری از شرکتها این هزینه پایینتر از هزینه استخدام نماینده یا کارمند برای پردازش امور پرداختی است.
بازاریابی و ارتباطات IVR Outbound
بازاریابی برونگرا اصطلاحی است که اخیراً در بسیاری از سینماها، سمینارها و حتی پشت چراغقرمز به کار میرود. بهعنوانمثال شما پشت چراغقرمز منتظر سبز شدن چراغ هستید که از تابلو اعلانات تبلیغاتی پخش میشود. یک مطب دندانپزشکی ممکن است از یک سیستم IVR برونگرا برای برقراری تماسهای خودکار به جهت یادآوری مشتریان برای زمان قرارهای آینده استفاده کند.
کسبوکارها از سیستم IVR برونگرا میتوانند برای اهداف بازاریابی ازجمله اطلاعرسانی به مشتریان بالقوه درباره فروش یا کالای جدید و همچنین برای برقراری ارتباط با مشتریان موجود استفاده کنند. اگر بازاریابی محرک اصلی شرکت شما برای استفاده از سیستم IVR است ، با شرکتهای ارائهدهنده خدمات IVR تماس بگیرید و از آنها بخواهید در این راستا به شما مشاوره بدهند.
IVR چیست؟ راهنمای خرید برای صاحبان مشاغل
اگر صاحب کسب و کاری هستید ،مطمئنا همیشه به دنبال بهینه سازی زمان كارمندان و بودجه كسب و كار خود هستید. سیستم های IVR یک روش مقرون به صرفه برای ساده کردن فرایند تماس برای مشتریان و کارمندان شما ارائه می دهند ، اما با وجود دردسترس بودن بسیاری از گزینه های خدمات موجود ، شروع فرایند پذیرش IVR دشوار است.
این راهنما روشن میکند که IVR چیست؟ از اصول اولیه این فناوری ارتباطات جدید گرفته تا ویژگی ها و خدمات پیشنهادی که باید در نظر بگیرید، تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.
سیستمهای IVR این امکان را برای شرکت، سازمان (و به صورت کلی مکانهایی که دارای حجم بالایی از تماسهای دریافتی هستند) فراهم میکند تا بتوانند پاسخ مشتریان خود را از طریق ضبط فایلهای صوتی از پیش تعیین شده بدهند. این امر باعث میشود تا مشتریان خیلی راحت، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.
سیستم تلفن گویا چگونه کار میکند؟
نحوه و شیوه کار در سیستم پاسخدهی صوتی تعاملی (Interactive Voice Response) به این صورت است که به تماس گیرندگان توصیه میشود تا با فشار دادن یکی از رقمهای صفحه کلید گوشی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. بدین شیوه صدای DTMF مطابق با رقم فشرده شده به سیستم میزبان شرکت ارسال میشود تا بدین وسیله مشتری پاسخ مورد نظر خود را دریافت کند.
سیستمهای تلفن گویا برای استفاده در چه مکانهایی مناسب است؟
مکانهایی مورد نیاز سیستم تلفن گویا IVR چیست؟ سازمانها و دفاتری که از قابلیت کنترل حجم بالای تماسهای دریافتی برخوردار هستند. آنها میتوانند از برنامههای نرم افزاری، زیرساختهای پشتیبانی، تجهیزات تلفن، و یک بانک اطلاعاتی به خوبی پشتیبانی کنند. لذا میتوانند شرکتهای سرویس دهنده و مراکز تماسی را در بین مشتریان بسیار محبوب کنند.
کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید سامانه تلفن گویا | IVR
سازمانها و شرکتها میتوانند به وسیله خریداری سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز، در مکان مورد نظر خود سیستم IVRS را اجرا کنند، یا به وسیله پرداخت هزینه ماهانه آن از طریق سرویس میزبانی IVR نسبت به اجرای آن اقدام کنند.
از جمله برنامه های IVR چیست؟ سیستم بانکداری تلفنی، پرداخت تلفنی و نقل و انتقال حساب بانکی و سهام، اطلاعات مرتبط به تلویزیون برنامهریزی پرواز، مسیریابی تماس با دفتر و …. را می توان از جمله این برنامه ها شمرد.
استفاده از سامانه تلفن گویا IVR چه مزایایی دارد؟
از جمله مزایایی که نرم افزار IVR میتواند برای مشاغل و مراکز تماس داشته باشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کاهش هزینههای عملیاتی
- عوامل انسانی و پذیرندگان کاهش مییابند.
- از آنجایی که تماسگیرندگان قادر هستند هر ساعت از شبانه روز، اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند، تجربه شیرینتری را برای مشتری رقم میزند.
- از آنجایی که تماس گیرنده بلافاصله به بخش پشتیبانی هدایت میشود مشکلات و مسائل زودتر حل میشوند.
همکاران ما در تلیرکو، آماده ارائه مشاوره در این زمینه بطور رایگان به شما عزیزان هستند. تنها کافی است که فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.
چرا شرکتهایی که از سامانه lVR برای ارتباط با مشتری استفاده میکنند، از دید مشتریان حرفهای تر هستند؟
برای کسب موفقیت در مراکز و سازمانها مهمترین موضوع جلب رضایت و ارتباط با مشتری میباشد. سامانه lVR برای ارتباط با مشتری طراحی گردیده است، که کاربردهای بسیار فراوانی دارد و بیشتر مراکز بزرگ از این روش برای افزایش فروش و شناخته شدن خود استفاده میکنند. این تلفن گویای هوشمند، همزمان میتواند پاسخگوی بسیاری از افراد باشد و از طریق خطوط تلفنی سازمان نیز، در صرف هزینه نیروی انسانی صرفهجویی میشود. با استفاده از این سامانه مدیران دیگر نیازی به استخدام تیم حرفهای برای پاسخگویی ندارند و از طریق تلفن گویا میتوانند اطلاعات و تعداد تماسها را کنترل کنند.
1.خدماترسانی بهتر به مشتریان:
سامانه تلفن گویا مزایا بسیاری برای مشتریان دارد و خدمات فراوانی به آنها ارائه میکند. در هنگام تماس با سازمانی که از سیستم lVR برخوردار است دیگر نیازی نیست که کاربران زمان زیادی پشت خط منتظر بمانند و پاسخگویی سریع انجام میشود. سامانه lVR برای ارتباط با مشتری بسیار پیشرفته عمل کرده و افراد برای کسب آگاهی تنها با دستورالعملهای گفته شده میتوانند به اطلاعات دست پیدا کنند. به همین دلیل است که مراکزی که به تلفن گویا مجهز هستند، از نظر مشتریان حرفهای و پیشرفته میباشند.
2.تماس نامحدودمشتریان:
با توجه به به قابلیتهایی که در سیستم تلفن گویا قراردادهاند، سامانه lVR برای ارتباط با مشتری بسیار مناسب بوده و در جلب رضایت آنها موثر است. با استفاده از این سامانه مشتریان میتوانند در هر زمانی که قادر هستند با شرکت تماس داشته باشند.
یکی از مهمترین مزایایی که تلفن گویا دارد، پاسخگویی به کاربران در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری میباشد. درواقع مشتریان میتوانند در هر زمانی که میخواهند برای رفع مشکلات و سوالات خود با مرکز تماس گرفته و به صورت نامحدود از این سیستم بهره ببرند.
3.برقراری رابطه بهتر با مشتریان
lVR برای ارتباط با مشتری امکانات بسیاری در این سیستم قرار داده است که بسیار کارآمد میباشند، با توجه به این امکانات و برقراری ارتباطی نزدیک با مشتری، کاربران، سازمانی را که از تلفن گویا بهره میبرند را حرفهای و پیشرفته میدانند. سیستم lVR این امکان را فراهم میآورد که در مراسمهای خاص بتوانید به مشتریان پیام تبریک ارسال نمایید.
کلام آخر
سامانه lVR برای ارتباط با مشتری یکی از موثرترین و کاربردیترین روش برای شرکتها و صاحبان کسب و کار میباشد که با توجه به ویژگی و قابلیتهایی که در اختیار مشتریان قرار میدهد، همواره از محبوبیت برخوردار بوده و موجب افزایش فروش محصولات شما میشود.
مارا درشبکه های اجتماعی دنبال کنید
اینستاگرام | لینکدین | فیسبوک | توئیتر